17/07/16

Ο κίνδυνος της γεροντολατρείας.



Όλοι κάνουμε υπακοή ή έστω προσπαθούμε να κάνουμε, στις συμβουλές και παραινέσεις του Πνευματικού μας, ακόμη κι αν δεν μας αρέσουν αυτά που ακούμε και οφείλουμε να ακολουθήσουμε. Όμως δεν πρέπει να κάνουμε υπακοή μόνον εμείς στο θέλημα του Κυρίου, που μας φανερώνεται μέσω του Πνευματικού μας αλλά πρέπει και ο εκάστοτε γέροντας να είναι απόλυτα εναρμονισμένος με το φρόνημα του Χριστού. Αλλιώς έχουμε ανθρωπολατρεία και γεροντολατρεία και αυτό είναι αίρεση.

Έλεγε ένας γέροντας :

- Άμα ανοίξω την καρδιά σου και βρω, ότι μέσα στην καρδιά σου είμαι εγώ, θα σε κάνω κομμάτια, θα σε πετάξω από εδώ μέσα. Πρέπει να ιδώ τον Χριστό μέσα στην καρδιά σου, όχι εμένα.

Λέγει το πνευματικοπαίδι :

- Εσένα έχω πνευματικό και εσένα βάζω στην καρδιά μου.

- Όχι, στο περικάρδιο εμένα. Δίπλα, βοηθητικό.

Είναι βοηθητικός. Ο πνευματικός σε οδηγεί μέχρι την πύλη του Παραδείσου και στο τελωνείο και ή πήγαινε πάνω ή πήγαινε κάτω. Από εκεί και πέρα , ο Ιησούς Χριστός θα σου ανοίξει την θύρα, διότι λέγει « Εγώ είμαι η θύρα »  του Παραδείσου, όχι κάποια άλλη πόρτα. Και λέγει : « Δι΄εμού, εάν τις εισέλθη, σωθήσεται » . Δηλαδή, για να ανοίξει η πόρτα του Παραδείσου πρέπει να έχεις εσύ, μέσα σου, τον Χριστό. Και αν έχεις Χριστό, θα σου ανοίξει ο Χριστός. Αν δεν έχεις και να σου ανοίξει, δεν μπαίνεις .

Από το βιβλίο του Ιερομόναχου Γέροντα Εφραίμ Δικαίου ΛΟΓΟΙ ΠΕΝΙΧΡΟΙ ΕΞ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ 
Ιερά Βατοπαιδινή Κοινοβιακή Σκήτη Ισαποστόλου Ανδρέου και Μεγάλου Αντωνίου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.