06/11/18

Τα τρία κόσκινα του Σωκράτη



Κάποιος πήγε στον Σωκράτη, λέγοντάς του:

- Δάσκαλε, έχω να σου διηγηθώ πως ένας φίλος σου

- Στάσου, τον διακόπτει ο Σωκράτης. Πέρασες από τα τρία κόσκινα εκείνο που έχεις να μου  πεις;
- Ποια είναι αυτά τα κόσκινα;

- Το πρώτο είναι το κόσκινο της αλήθειας. Εξακρίβωσες αν εκείνο που θα μου πεις είναι αλήθεια ;
- Όχι, γιατί, μα την αλήθεια, άκουσα να το λένε.

-  Τότε ας δούμε αν το πέρασες από το δεύτερο κόσκινο : Το κόσκινο της καλοσύνης. Ό, τι έχεις να μου διηγηθείς, αν δεν είναι αληθινό, τουλάχιστον είναι καλό ;

-  Μα την αλήθεια, όχι και τόσο..

- Τότε ας δούμε αν το περάσεις από το τρίτο κόσκινο : Το κόσκινο της ανάγκης. Ό, τι έχεις να μου διηγηθείς είναι αναγκαίο και πρέπει εξάπαντος να το μάθω ;

- Μα την αλήθεια, αναγκαίο δεν είναι.

- Τότε, αφού δεν είναι αληθινό, καλό και αναγκαίο, άστο να ξεχαστεί και ας ασχοληθούμε με κάτι άλλο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.