24/11/17

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: « Άγιος ο Θεός, άγιος ισχυρός…».




Ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, μεταξύ των υπόλοιπων διδαχών, μας εξηγεί πώς πρέπει να γίνεται ο Σταυρός και τι σημαίνει.

« Πρώτον, όπως η Αγία Τριάς δοξάζεται εις τον ουρανόν από τους Αγγέλους, ούτω κι εσύ να σμίγεις τα τρία σου δάκτυλα της δεξιάς χειρός και μη δυνάμενος να ανεβείς εις τον ουρανόν να προσκυνήσεις, βάνεις την χείρα σου εις την κεφαλή σου ( διότι η κεφαλή σημαίνει τον ουρανόν ) και λέγεις:

Καθώς οι Άγγελοι δοξάζουσι την Αγία Τριάδα εις τον ουρανόν, έτσι κι εγώ ως δούλος δοξάζω και προσκυνώ την Αγία Τριάδα. Και καθώς τα δάκτυλα είναι τρία, είναι ξεχωριστά είναι και τρία, έτσι και η Αγία Τριάς είναι τρία πρόσωπα, αλλά ένας Θεός.

Κατεβάζων το χέρι σου εις την κοιλίαν σου να λέγης: Σε προσκυνώ και Σε λατρεύω, Κύριε μου, ότι κατεδέχθης και εσαρκώθης εις την κοιλίαν της Θεοτόκου δια τας αμαρτίας μας.

Το βάζεις λοιπόν εις τον δεξιόν σου ώμον και λέγεις: Σε παρακαλώ, Θεέ μου, να με συγχωρήσεις και να με βάλεις στα δεξιά σου με τους δικαίους. Βάνοντάς το πάλιν εις τον αριστερό ώμον λέγεις: Σε παρακαλώ, Κύριέ μου, μη με βάλεις εις τα αριστερά με τους αμαρτωλούς.

Έπειτα κύπτοντας κάτω εις την γην: Σε δοξάζω, Θεέ μου, Σε προσκυνώ, ότι καθώς εβάλθηκες εις τον τάφον, έτσι θα βαλθώ κι εγώ. 

Και όταν σηκώνεσαι ορθός, φανερώνει την Ανάστασιν και λέγεις: Σε δοξάζω και Σε προσκυνώ, Κύριέ μου, ότι ανέστης εκ νεκρών δια να μας χαρίσεις ζωήν αιώνιον. Αυτό σημαίνει ο Σταυρός! ».


Από το βιβλίο Κοσμά του Αιτωλού Διδαχές, Ιωάννου Μενούνου, εκδ. Τήνος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.